Numer telefonu do kuriera.

Problemy z kurierami – oczekiwanie na przesyłkę cały dzień.

Sporo kłopotów z kurierami mają sami klienci firm kurierskich, którzy czekają na dostarczenie przesyłki lub jej odbiór. Przydałby się numer telefonu do kuriera ale niestety nie zawsze znamy kuriera, który ma nam przywieść przesyłkę. Standardowo na przesyłce znajduje się numer telefonu odbiorcy, dlatego rozsądnym rozwiązaniem ze strony pracownika firmy kurierskiej jest wykonanie telefonu, czy w danych godzinach zastanie adresata w domu. Teoretycznie generuje to dodatkowe minuty pracy, jednak może zaoszczędzić przyjazdu na miejsce i przysłowiowego „pocałowania klamki”. Wykonanie telefonu do klienta jeśli nie została wykupiona usługa telefonicznej awizacji nie jest obowiązkowa i kurier wcale nie musi zadzwonić ale może mu to znacznie ułatwić pracę.

Czy klient może otrzymać numer telefonu kuriera?

Wielu klientów czekających na przesyłki z chęcią skontaktowałoby się z kurierem doręczającym paczki. Dzięki temu można umówić się na konkretną godzinę, przekazać informacje odnośnie lokalizacji adresu czy ewentualnie przekazać kurierowi informację, że jednak nie będziemy w stanie odebrać paczki. Jeśli kurier posiada telefon służbowy to jego pracodawca nie powinien odmówić podania numeru klientowi. Nie zrobi tego jednak w dobie obecnych przepisów RODO, kiedy kurier nie posiada numeru służbowego – w końcu nikt nie chce, by setki klientów dzwoniło w sprawie paczek na numer prywatny, w tym także po godzinach pracy. Większość firm kurierskich zapewnia swoim pracownikom telefony służbowe, które znacznie ułatwiają codzienne obowiązki i rzetelne doręczanie paczek. W końcu kurier nie będzie tracił własnych środków na to, by skontaktować się z klientem, którego akurat nie zastanie pod wskazanym adresem.

W jaki sposób uzyskać kontakt do kuriera ?

Aby uzyskać kontakt bezpośrednio do kuriera, warto skontaktować się z firmą kurierską. Zwykle na stronie internetowej znajdziemy numery telefonu. Wiele firm wychodzi jednak naprzeciw oczekiwaniom klientów i w dniu dostarczenia paczki wysyła wiadomości e-mail lub SMS z imieniem i numerem telefonu kuriera (przykładem jest firma DPD, który zajmie się dostarczeniem paczki w określonych godzinach. Coraz częściej takie zachowania są standardem. Dzięki temu klient zawsze może zadzwonić do kuriera, szczególnie jeśli ten się spóźnia z doręczeniem. Takie informacje znacznie ułatwiają wzajemną współpracę i pozwalają na nawiązanie szybkiego, bezpośredniego kontaktu.

Nie wszystkie firmy kurierskie udostępniają nr do kuriera.

Część firm postawiła na inne rozwiązanie. Nie udostępnia nr do kurierów. Im mniej telefonów odbierze kurier od klientów tym więcej czasu będzie miał na pracę – dzięki temu przesyłki dotrą na czas i kontakt z kurierem będzie mniej konieczny. Takie założenie jest częściowo logiczne. Telefony od klientów nie zawsze ułatwiają pracę kurierom. Zwłaszcza jeśli przesyłka jest opóźniona a odbiorcy przesyłek nie zawsze są mili i awanturując się opóźniają jeszcze bardziej doręczenie swojej i innych przesyłek. Są też rozwiązania połowiczne. Firma nie udostępnia nr do kuriera ale dzwoniąc na infolinię konsultant może w trakcie rozmowy połączyć nas z kurierem.

Praca kuriera to nie bułka z masłem

Obowiązki kuriera nie należą do najprzyjemniejszych – skoro świt muszą udać się do magazynów, odebrać paczki i rozpocząć ich rozwożenie w określonym terenie. Czasem takich paczek są setki. Kurierzy standardowo mają czas na rozwożenie przesyłek między godziną 8:00 a 17:00, chociaż część firm oferuje także usługę wieczornego kuriera, który może przyjechać z przesyłką nieco później. Taką opcję należy jednak zaznaczyć już przy nadaniu przesyłki. W końcu wiele osób pracuje do wieczora i wówczas w domu nie ma osoby, która może odebrać paczkę. Kurierzy muszą tak zorganizować swoją pracę, by danego dnia rozwieźć wszystkie przesyłki – nie zawsze jest to łatwe zadanie, w końcu niektóre adresy są ciężkie do odnalezienia, nawigacja źle naprowadza lub korki na mieście utrudniają dojazd do klienta.

Podsumowanie kontaktu z kurierem.

To czy otrzymamy nr telefonu do kuriera zależy od wybranej firmy kurierskiej. W niektórych przypadkach jest on przydatny. Informacje o przesyłce możemy sprawdzić monitorując przesyłkę online lub bardziej szczegółowe na infolinii danego przewoźnika.

Broker kurierski również może pomóc w kontakcie z kurierem lub firmą przewozową.

Jest to nasza praca i jeden z najważniejszych obowiązków. Potrzebujesz pomocy w sprawie numeru telefonu do kuriera chętnie pomożemy. Jeśli firma kurierska udostępni nr do kuriera przekażemy go Państwu. Może to nie być możliwe założymy w takim wypadku interwencje tak aby przekazać odpowiednie informacje kurierowi lub przewoźnikowi – kontakt.